Skip to content

În concluzie

  • Alegeţi un stil de viaţă sănătos: alimentaţie săracă în grăsimi şi bogată în fibre vegetale!
  • Consumaţi sare, cafea, alcool cu moderaţie (cât mai puţin sau ocazional)!
  • Slăbiţi – dacă este cazul!
  • Începeţi un program regulat de activităţi fizice (cel puţin mers pe jos)!
  • Nu fumaţi!
  • Evaluaţi-vă periodic riscul cardiovascular prin vizite lunare la medicul de familie!
  • Controlaţi-vă tensiunea arterială şi colesterolul până la atingerea următoarelor valori ţintă:
    • TA sub 140/90 mmHg în general şi sub 130/80 mmHg la anumite categorii (ex. diabetici)
    • Colesterol total sub 190 mg/dl în general şi sub 175 mg/dl la anumite categorii
    • LDL colesterol sub 115 mg/dl în general şi sub 70 mg/dl la anumite categorii
  • Controlaţi-vă periodic glicemia: aceasta trebuie să fie sub 110 mg/dl!
  • Urmaţi cu stricteţe tratamentul prescris de medicul dumneavoastră şi informaţi-l în legătură cu efectele acestuia!

Alegerile greşite duc la efecte nedorite. Liz Babbs